torstai 1. maaliskuuta 2012

Vierailulla landella

Eilen mentiin poikien kanssa landelle (= äitini luo, lapsuudenkotiini, miten sen haluaa sanoa) yöksi. Ajattelin ensin että jätän pojat kotiin, mutta kuinka ollakkaan otin ne sittenkin mukaani, vähän niinkuin pikkusiskoni tahdosta. Kun olin vielä ällöttävä teini-ikäinen hormonihirviö, ruikutin aina siitä miten kaukana kotimme on "sivistyksestä". Olen asunut nyt vähän reilun vuoden omillani, ja kyllä se vaan on kivaa mennä kotiin kun siellä on niin rauhallista ja kivan näköistä muutenkin. Kun sitten joskus olen iso niin haluan asua juuri samanlaisessa paikassa, joen rannalla, isolla tontilla ja mukavalla sijainnilla. Eihän tuolta nyt ole kuin vähän reilu 10km Seinäjoen keskustaan, äkkiäkös sen autolla ajaa. :) Olen kyllä tosi tyytyväinen siihen että olen saanut kasvaa maalla. Näädätkin tykkäävät aina kun mennään kyläilemään äidin luo kun sielä on tilaa touhuta ja kaikki on ihan erilaista. Kesällä ne voivat saada napattua jopa pienen sammakon pihalta syötäväksi. :)



Taaville on kasvanut uudenlainen karva, en ole varma onko mahdollista että talviturkki kasvaisi vielä uudestaan sen jälkeen kun karvat on tiputettu, mutta Taatelin nykyinen karva muistuttaa hyvin paljon sen talviturkkia. Tosin se ei ole yhtä pitkä eikä aivan yhtä pehmeä, mutta aluskarva on kauniin valkoinen. Jos tuo on Taavin kesäturkki niin en voi sanoa muutakuin että VAU! :) Saa nähdä pitääkö se tuon karvan, toivotaan!

Kotona kerkesin hörsköttää myös tuon meidän eläkeläiskanin kanssa. Siiri tuli meille pari vuotta takaperin viettämään eläkepäiviään, muutaman viikon päästä kani täyttää kunnioitettavat 9 vuotta! Fretit ja kani eivät ole koskaan nähneet toisiaan ja kun olen landella, pidän ne mahdollisimman kaukana toisistaan jotta ne eivät stressaantuisi toistensa hajuista. Eli kani asustaa alakerrassa kodinhoitohuoneessa ja fretit ovat minun huoneessani yläkerrassa. :) Myöskään kahden lapinkoiramme kanssa fretit eivät ole tekemisissä sillä haukut kuvittelevat näädät varmaan ruuaksi.. Tai ainakin moni siili on jo tullut tiensä päähän niiden hampaissa.

Hahah, sitten mun on ihan pakko esitellä teille mun uusin ostokseni! :D Oon jo jonkin aikaa tällaisista haaveillut, menin sitten tilaamaan Ziperallista tämmöisen ihanan purkkapinkin jumpinin! ♥ En voi muuta kuin kehua tätä, kangas on tajuttoman lämmintä ja ihanan tuntuista iholla! Ja vaikka koko asuste onkin iso, niin silti se ei tunnu raskaalta eikä painavalta päällä. :) Tilasin koon XS, mutta ilmeisesti olisin voinut tilata vielä koon pienemmän, seuraava sitten! Aion nimittäin todellakin tilata vielä toisen samanmoisen, mutta toki eri värisenä. :) Pahoittelen kovasti meikitöntä naamaani, toivottavasti ette menetä yöunianne. :D


Hahah, aika järkyttävää. :D Olin tänään jopa ajotunnilla tuo päälläni! Ja itseasiassa röhnötän tälläkin hetkellä sohvalla tämän ihanan asusteen sisuksissa lämmittelemässä. ♥ Noh, mukavuus ennen kaikkea joten jos joku näkee pinkin porsaan liikkuvan Seinäjoella, se olen minä! :) Tänään myös hyvästelin (tai pikemminkin heipatin) erään ystäväni, joka lähtee huomenna muutamaksi kuukaudeksi au pairiksi Australiaan! Voi hitsi miten olenkaan kateellinen, mutta oon kyllä tosi onnellinen kaverin puolesta, pääsee opiskelemaan kieltä ja näkemään kenguruita ja koalia ja vaikka mitä hienoa. :) Itse haaveilin aina vaihtoon lähtemisestä mutta ei sitä sitten tullut lähdettyä kun pitäisi olla niin hyvin rahoissa ja ei poikaystävän jättäminen yhden vaihtovuoden takia kuulostanut kuitenkaan ihan sen arvoiselta. Kyllä sitä kerkeää matkustella. :) Tässä on vielä kuvia kotoa näädistä, koitan saada joku päivä aikaiseksi kyhättyä jotain videonkaltaisia kun vain saataisiin yhteistyö luistamaan tuon kameran videokuvaustoiminnon kanssa! Palailkaamme! ;)













♥ Manta

4 kommenttia:

Vajaa kirjoitti...

ARGH! TAHON SUN JUMPSUITIN! :c

mantu kirjoitti...

Et saaa! c(:

h kirjoitti...

Ihania nää siun eläimet. Täällä on kiva käydä aina vilkaisemassa vähän toisenlaisten karvaisten elämää kuin mitä meillä vipeltää. Haastoin siunut blogissani http://lapikulkijan.blogspot.com/2012/03/haaste.html

Neiti Mau kirjoitti...

Fretti möyrimässä lumihangessa on aina yhtä iloinen näky. ^^

Lähetä kommentti